I_TECHNIKUM_UTK

1.BEZPIECZNA PRACA PRZY KOMPUTERZE. REGULAMIN PRACOWNI KOMPUTEROWEJ.

UTK_1.pdf
Adobe Acrobat Document 1.5 MB

2.BEZPIECZEŃSTWO I HIGIENA PRACY.

UTK_2.pdf
Adobe Acrobat Document 1.4 MB
UTK_2_PYTANIA.jpg
JPG Image 139.2 KB

3.PIERWSZA POMOC W STANACH ZAGROŻENIA ŻYCIA.

 

POLECENIE

Na podstawie poniższego tekstu PIERWSZA_POMOC_PDF proszę wykonać prezentację multimedialną w Power Poincie zatytułowaną PIERWSZA POMOC W STANACH ZAGROŻENIA ŻYCIA. Proszę swoją pracę wzbogacić o grafikę/zdjęcia. Dotyczy to głównie rodzajów pozycji poszkodowanego podczas pierwszej pomocy, ale jest także wskazane w pozostałych zagadnieniach. 

UWAGA!

Wskazane zastępowanie tekstu ilustracjami z opisem 

PIERWSZA POMOC.pdf
Adobe Acrobat Document 547.9 KB

PYTANIA SPRAWDZAJĄCE

1.Na czym polega pierwsza pomoc przedmedyczna?

2.Jakie są możliwe pozycje poszkodowanego podczas pierwszej pomocy?

3.Jakie są objawy porażenia prądem elektrycznym?

4.OBSŁUGA INSTLACJI ELEKTRYCZNYCH.

 

POLECENIE

Wyszukaj w Internecie kilka schematów oraz zdjęć instalacji elektrycznych i przeanalizuj, z jakich elementów są zbudowane. W zeszycie przedmiotowym narysuj jeden z prostych schematów oznaczając na nim poszczególne elementy wymienione w poniższym pliku teoretycznym. Zapoznaj się z poniższym plikiem TEORIA_O.pdf i wykonaj wszystkie polecenia i zadania w nim zawarte.

TEORIA_O.pdf
Adobe Acrobat Document 1'012.5 KB

5.RODZAJE I ŚRODKI OCHRONY PRZECIWPORAŻENIOWEJ.

TEORIA_R.pdf
Adobe Acrobat Document 961.1 KB

Poniżej plik dodatkowy ROZSZERZENIE_pdf ze strony:

http://www.pracownia.zsel.edu.pl/pliki/ochrona_pporaz_2.pdf

ROZSZERZENIE.pdf
Adobe Acrobat Document 382.2 KB

 6.INFORMATYCZNE SYSTEMY KOMPUTEROWE - 2.

TEORIA
ISK.pdf
Adobe Acrobat Document 1.3 MB

POLECENIE

 Na podstawie powyższego tekstu wykonaj wszystkie zadania znajdujące się na jego końcu a także poniżej. Możesz to zrobić w zeszycie, albo jako notatkę, część albo w zeszycie, część jako notatkę lub notatkę w programie.

 

1.Czym system się system informatyczny od komputerowego?

2.Co to jest system informatyczny?

3.Przedstaw za pomocą schematu , z czego składa się system informatyczny?

4.Wymień i wyjaśnij po trzy przykłady systemów informatycznych ogólnoświatowych oraz polskich.

5.Co to jest WCAG 2.0 ? Wypisz i wymagania jego wymagań.

6.Co to jest system komputerowy?

7.Przedstaw w postaci schematu , z czego składa się system komputerowy i wyjaśnij poszczególne jego elementy.

8.Napisz, gdzie przechowuje się dane kopii zapasowych.

9.Wypisz podstawowe zadania systemu operacyjnego.

10.Wypisz najbardziej znane systemy operacyjne.

11 * .Wyszukaj w Internecie i zapisz, w jaki sposób tworzony jest system informatyczny.

() * - pytanie dodatkowe

 7.ARCHITEKTURA (BUDOWA) KOMPUTERA - 2.

 - om. schemat logicznej budowy komputera

BKomp.pdf
Adobe Acrobat Document 1.6 MB

 POLECENIE

 Na podstawie powyższego tekstu wykonaj w zeszycie wszystkie zadania znajdujące się na jego końcu.

 

UWAGA

Zachęcam do przejrzenia prezentacji multimedialnej w zakładce SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE, pod tematem: Komputer i inne urządzenia elektroniczne lub tej poniżej w PDF.

KOMPUTER i inne urządzenia elektroniczne
Adobe Acrobat Document 1.7 MB

 8.ELEMENTY JEDNOSTKI CENTRALNEJ - 2.

Elementy zestawu komputerowego.pdf
Adobe Acrobat Document 511.4 KB

 9.ZASADA DZIAŁANIA KOMPUTERA - POWTÓRZENIE - 1.

W dokumencie tekstowym Word w oparciu o ścieżkę wstawianie/kształty/prawy klawisz/formatuj autokształt wykonaj schematy oznaczone w powyższych poleceniach kolorem OLIWKOWYM. Następnie plik zapisz jako PDF i wyślij go do sprawdzenia.

ROZDZIAŁ: Płyty główne.

 

PLYTY_TEORIA.pdf
Adobe Acrobat Document 5.3 MB

POLECENIA

W zeszycie przedmiotowym lub pliku tekstowym odpowiedz na poniższe pytania i wykonaj poniższe polecenia

 

A.Płyty główne. Standard ATX.

1.Co to jest płyta główna i jaką pełni rolę?

2.Jakie elementy montujemy na płycie głównej?

3.Jakie interfejsy są zintegrowane z płytą główną?

4.Wymień cechy charakterystyczne płyty ATX.

5.Po czym najłatwiej rozpoznać płytę ATX?

6.Wymień elementy zawarte w płycie ATX.

 

B.Standard WTX.

1.Wymień cechy charakterystyczne płyty WTX.

2.Po czym najłatwiej rozpoznać płytę WTX?

3.Wymień elementy zawarte w płycie WTX.

 

C.Standardy BTX oraz ITX

1.Wymień cechy charakterystyczne płyty BTX.

2.Wymień rodzaje płyt ITX.

3.Gdzie stosowano płyty ITX?

 

D.Porównanie standardów płyt głównych.

1.Napisz, co oznaczają skróty: ATX, WTX, BTX i ITX (wyszukaj w Internecie lub innym źródle).

2.Napisz, czy pierwszy komputer miał płytę główną? Dlaczego?

3.Napisz, jaka mogłaby być największa zaleta współczesnego komputera nie posiadającego płyty głównej, a jaka największa wada? Może byłoby ich więcej? Czy istnieje współcześnie komputer bez płyty głównej?

4.Na kartce A4 (format papieru do ksero) dokonaj zestawienia (porównania) cech charakterystycznych wszystkich formatów uwzględniając między innymi ich wielkość i przeznaczenie. Zdjęcie swojej pracy prześlij do sprawdzenia. Pracę tę wykonaj w POSTACI TABELI:

  

                       ATX          WTX          BTX            ITX

cecha_1

cecha_2

Temat: Zasady BHP i ochrony przeciwpożarowej, zasada działania komputera - powtórzenie (1-2).

 

Na podstawie plików TEORETYCZNYCH PDF z poniższych tematów ułóż 30 pytań testowych (z odpowiedziami). Pracę w pliku Word wyślij do sprawdzenia na TEAMSA.

UWAGA! To mają być głównie pytania testowe zamknięte, a nie pytania otwarte. Proszę o tylko jedno pytanie otwarte. Proszę przypomnieć sobie, jakie są rodzaje pytań testowych. Proszę utworzyć po kilka pytań do każdego tematu.

 

1. BEZPIECZNA PRACA PRZY KOMPUTERZE. REGULAMIN PRACOWNI KOMPUTEROWEJ.

2. BEZPIECZEŃSTWO I HIGIENA PRACY.

3. PIERWSZA POMOC W STANACH ZAGROŻENIA ŻYCIA.

4. OBSŁUGA INSTLACJI ELEKTRYCZNYCH.

5. RODZAJE I ŚRODKI OCHRONY PRZECIWPORAŻENIOWEJ.

6. INFORMATYCZNE SYSTEMY KOMPUTEROWE

7. ARCHITEKTURA (BUDOWA) KOMPUTERA

8. ELEMENTY JEDNOSTKI CENTRALNEJ 

 Temat: Gniazda procesorów.

 

POLECENIE

Przeczytaj poniższy plik i wykonaj w zeszycie przedmiotowym wszystkie końcowe polecenia.

GNIAZDA.pdf
Adobe Acrobat Document 989.7 KB
PLYTY GLOWNE_Dodatek A.pdf
Adobe Acrobat Document 8.5 MB

 Temat: Procesory (2h).

 

POLECENIE 1

W zeszycie przedmiotowym wykonaj wszystkie końcowe polecenia z poniższego pliku PROCESORY.pdf.

Proszę wyjaśnić w zeszycie pojęcie słowa SEKWENCYJNY w kontekście określenia SEKWENCYJNE URZĄDZENIE CYFROWE.

 

POLECENIE 2

W zeszycie przedmiotowym narysuj schemat logicznej budowy procesora (zawarty on jest także w poniższym pliku) i opisz poszczególne jego elementy.

 

POLECENIE 3

Na stronie https://osiemnastka.jimdofree.com/szkoły-ponadgimnazjalne/ zapoznaj się z prezentacją pod tematem: Komputer i inne urządzenia elektroniczne.

 

Zapoznaj się z poniższymi tematami:

Praca procesora - cykl rozkazowy

Algorytm cyklu rozkazowego procesora - animacja

UWAGA! Postaraj się zrozumieć i zapamiętać te zagadnienia.

.....................................................................................................................................................................

PROCESORY.pdf
Adobe Acrobat Document 1'006.4 KB

Temat: Procesory INTEL (1) - 2h.

 

POLECENIE

Zapoznaj się z poniższym tekstem z pliku INTEL_1.pdf oraz wykonaj zapisane w nim zadania i polecenia. 

MASZ NA TO 2 GODZINY LEKCYJNE

INTEL_1.pdf
Adobe Acrobat Document 1.5 MB
INTEL_1_B.PDF
Adobe Acrobat Document 3.5 MB
INTEL_2_B.PDF
Adobe Acrobat Document 4.3 MB

Temat: Procesory INTEL (2) - 2h.

 

POLECENIE

 - zapoznaj się uważnie z poniższym plikiem INTEL_2.pdf

- wykonaj wszystkie polecenia i zadania z tego pliku (MASZ NA TO 2 GODZINY LEKCYJNE)

- UWAGA!

Jeśli ci jest wygodniej, wszystkie zadania możesz opracować elektronicznie, łącznie z tabelami w Wordzie lub Excelu. Wtedy prace swoje wyślij do sprawdzenia na TEAMS.

Jeśli nie, zadania opracuj starannie w zeszycie przedmiotowym.

INTEL_2.pdf
Adobe Acrobat Document 1.3 MB

Temat: Procesory AMD (1) - 2h.

 

POLECENIE:

Zapoznaj się uważnie z poniższym plikiem tekstowym AMD_1.pdf i na podstawie dodatku B z poprzednich tematów wykonaj wszystkie polecenia zawarte w poniższym pliku. 

 

UWAGA!

MASZ NA TO 2 LEKCJE, DLATEGO PROSZĘ O DOKŁADNE I STARANNE WYKONYWANIE POLECEŃ.

AMD_1.pdf
Adobe Acrobat Document 765.3 KB

Temat: Procesory AMD (2) -2h.

 

POLECENIE:

Zapoznaj się uważnie z poniższym plikiem tekstowym AMD_2.pdf i na podstawie dodatku B z poprzednich tematów wykonaj wszystkie polecenia zawarte w poniższym pliku. 

 

UWAGA!

MASZ NA TO 2 LEKCJE, DLATEGO PROSZĘ O DOKŁADNE I STARANNE WYKONYWANIE POLECEŃ.

AMD_2.pdf
Adobe Acrobat Document 1.1 MB

Temat: Pamięci - wprowadzenie.

 

ZADANIE

Zapoznaj się uważnie z poniższym plikiem PAMIECI_pdf i w oparciu o ten tekst, a także o Internet oraz inne źródła, wykonaj wszystkie końcowe zadania i polecenia w nim zawarte. 

PAMIEC.pdf
Adobe Acrobat Document 1.4 MB

Temat: Pamięci operacyjne RAM.

 

POLECENIA:

- przeczytaj uważnie poniższy plik RAM.pdf

- wykonaj wszystkie znajdujące się w nim polecenia i zadania

- naucz się obliczać przepustowość oraz częstotliwość efektywną w oparciu o przykłady 41.1 oraz  41.2

 

UWAGA: Na ten temat są przeznaczone 3 godziny lekcyjne.

RAM.pdf
Adobe Acrobat Document 2.3 MB

Temat: Pamięci ROM.

 

Zapoznaj się uważnie z poniższym plikiem ROM.pdf i wykonaj

zawarte w nim końcowe POLECENIE.

UWAGA!

Masz na to 2 godziny lekcyjne.

ROM.pdf
Adobe Acrobat Document 1.3 MB

 

Temat: Układy chipset.

 

 
Zapoznaj się uważnie z poniższym plikiem CHIPSET.pdf, 
a następnie w zeszycie przedmiotowym wykonaj ZADANIA 2 i 3 oraz wszystkie końcowe POLECENIA.
UWAGA! Zachęcam do obejrzenia filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=kGVz6n-rEW0
CHIPSET.pdf
Adobe Acrobat Document 1.2 MB

Temat: Układy chipset INTEL (1).

 

Zapoznaj się uważnie z poniższym plikiem Ch_INTEL.pdf, a następnie w zeszycie przedmiotowym odpowiedz na końcowe pytania, które w nim się znajdują.
POMOCNE LINKI:
https://docplayer.pl/17396013-I-architektura-chipsetu.html
https://osiemnastka.jimdofree.com/utk-1/
http://swirus.weebly.com/uploads/5/8/0/3/5803808/urzdzenia_techniki_komputerowej_-_calosc.pdf
https://gabriela-karnas.webnode.com/uk%C5%82ady-chipset/uk%C5%82ady-chipset-intel/
http://student.pwsz.elblag.pl/~stefan/Dydaktyka/2009-2010/SemDyplomowe/Raporty/Kubryn/2010-04-09.pdf

https://sciaga.pl/tekst/33597-34-chipsety

Ch_INTEL.pdf
Adobe Acrobat Document 3.3 MB

Temat: Układy chipset INTEL (2).

 

W oparciu o powyższy plik Ch_INTEL.pdf wyjaśnij szczegółowo w zeszycie poniższe skróty i pojęcia, znajdujące się w zamieszczonym poniżej pliku pdf - mogą to być także schematy 
(skorzystaj z e-podręczników, z Internetu i innych źródeł); zdjęcie swojej pracy odeślij do sprawdzenia (możesz to zrobić także w pliku elektronicznym tekstowym):
1. FSB                                                               9. GIGABIT LAN
2. AGP                                                             10. RAID
3. SLI                                                               11. Sandy Bridge
4. Crossfire                                                      12. DMI
5. VGA                                                             13. Dual Channel
6. seria GMA                                                    14. SATA 
7. PCI e / PCI ex                                               15. PCe M.2
8. INTEL HD AUDIO                                         16. slot

Temat: Układy chipset NVIDIA.

 

Przeczytaj i przeanalizuj uważnie poniższy plik Ch_NVIDIA.pdf
oraz wykonaj w zeszycie przedmiotowym wszystkie końcowe polecenia.
LINK POMOCNICZY:

http://gf.zsestaszow.eu/utk/chipset/

POLECENIE DODATKOWE
Znajdź w Internecie dowolny artykuł poświęcony chipsetom NVIDIA. Przeczytaj go i wykonaj na jego podstawie notatkę w zeszycie. Prześlij jej zdjęcie do wglądu.
Ch_NVIDIA.pdf
Adobe Acrobat Document 1.1 MB

Temat: Układy chipset AMD/ATI (2h).

 

Przeczytaj i przeanalizuj uważnie poniższy plik Ch_AMD-ATI.pdf
oraz wykonaj w zeszycie przedmiotowym wszystkie końcowe polecenia.
UWAGA!

Masz na to dwie godziny.

 

Ch_AMD-ATI.pdf
Adobe Acrobat Document 2.7 MB

Temat: Chipset - podsumowanie.

 

POLECENIE:

Na podpisanych kartkach najlepiej o formacie A4 opracuj poniższe zagadnienia i pytania:

1.Co to jest chipset? (skorzystaj z Internetu)

2.Jego rola i znaczenie w komputerze (skorzystaj z Internetu)

3.Geneza układu Chipset (jak zmieniała się jego struktura?) - SCHEMAT - SLAJD 6 (zielony)

4.Zadania chipsetu (SCHEMAT PŁYTY GŁÓWNEJ) - SLAJD 3 (brązowy) => SLAJDY 7 i 8 (niebieski i żółty)

 

UWAGA

Slajdy znajdują się w zakładce 2_TECH

na dole temat: Budowa komputera

plik: Komputer i inne urządzenia elektroniczne.

 

Na ocenę wielkich wpływ ma staranność i estetyka wykonania pracy, w szczególności schematów

(kolor, rysunki wykonane przy linijce - uczycie się w TECHNIKUM).

Temat: Magistrale i gniazda rozszerzeń (2h).

 

1 LEKCJA
Zapoznaj się uważnie z plikiem MAGISTRALE.pdf i wykonaj w zeszycie wszystkie końcowe polecenia.
Zapoznaj się uważnie z plikiem MAGISTRALE procesora.pdf; zapisz w zeszycie najważniejsze według ciebie informacje.
2 LEKCJA
Korzystając z Internetu i innych źródeł wykonaj prezentację multimedialną lub notatkę elektroniczna przedstawiającą i WYJAŚNIAJĄCĄ podział magistral według poniższej klasyfikacji (napisz wyczerpująco, jakie jest przeznaczenie tych magistral):
1. Magistrala wewnętrzna (ang. internal bus).
2. Magistrala lokalna (ang. local bus).
3. Magistrala wejścia-wyjścia (ang. input/outputbus).
4. Magistrala zewnętrzna (ang. external bus ).
Zadbaj o odpowiednią grafikę.
W pracy spróbuj odnieść się do porównania tych magistral do sieci dróg samochodowych - czy znajdujesz tutaj jakieś analogie? (np. centrum miasta, peryferie miasta, wjazdy do miasta, drogi krajowe łączące poszczególne miasta)

Spróbuj przedstawić w swojej prezentacji magistrale komputerowe w postaci takiej sieci dróg.

MAGISTRALE.pdf
Adobe Acrobat Document 1.8 MB
MAGISTRALE procesora.pdf
Adobe Acrobat Document 71.6 KB

 

Temat: Magistrala PCI Express (2h).

 

UWAGA!
Temat powyższy obejmuje 2 godziny lekcyjne.
1.Obejrzyj uważnie filmik wprowadzający pod linkiem:
(jest to jednocześnie krótkie powtórzenie z poprzedniej lekcji)
https://www.youtube.com/watch?v=pt2vo71tAu4
2.Zapoznaj się uważnie z poniższym plikiem PCIe.pdf oraz wykonaj wszystkie znajdujące się w nim na końcu polecenia i odpowiedz na pytania.
UWAGA!
Dodatek A ze zdjęciami płyt głównych jest zamieszczony poniżej. Dobrze byłoby, gdybyście na każdej płycie wskazali pisemnie, jakie są tam magistrale PCIe, a następnie wymienili się swoimi wynikami z innymi kolegami, porównując swoje odpowiedzi. ZACHĘCAM DO KONSULTACJI Z KOLEGAMI PODCZAS PRACY NA UTK.
PCIe.pdf
Adobe Acrobat Document 1.3 MB
PLYTY GLOWNE_Dodatek A.pdf
Adobe Acrobat Document 8.5 MB

 

Temat: Dyski twarde – budowa i parametry.

 

Przeczytaj uważnie poniższy plik HD.pdf

 i odpowiedz w zeszycie na wszystkie końcowe pytania.
HD.pdf
Adobe Acrobat Document 1.7 MB

 

Temat: Dyski twarde - kontrolery (2h).

 

1 LEKCJA:
Przeczytaj uważnie poniższy plik HD_k.pdf i wykonaj w miarę swoich możliwości wszystkie końcowe polecenia - na pytania odpowiadamy w zeszytach przedmiotowych.
2 LEKCJA:
Wykonaj WYCZERPUJĄCĄ prezentację multimedialną na temat: Macierze RAID.
Proszę zapoznać się także z innymi źródłami np. w Internecie na temat: "rodzaje macierzy i ich własności" i dokładniej wyjaśnić własności poszczególnych macierzy;

UWAGA: WAŻNA W PREZENTACJI JEST GRAFIKA - odpowiednie zdjęcia

 

HD_k.pdf
Adobe Acrobat Document 3.1 MB

 

Temat: Dyski SSD.

 

POLECENIE_SSD.pdf
Adobe Acrobat Document 24.2 KB
SSD.pdf
Adobe Acrobat Document 1.2 MB

Temat: Napędy taśmowe (2h).

 

POLECENIE_NT.pdf
Adobe Acrobat Document 20.4 KB
NT.pdf
Adobe Acrobat Document 1.2 MB

Temat: Napędy optyczne.

 

 

Przeczytaj uważnie poniższy tekst NOP.pdf i wykonaj wszystkie jego końcowe polecenia.

 

NOP.pdf
Adobe Acrobat Document 1.2 MB

Temat: Standardy CD, DVD i BD.

 

 

Przeczytaj uważnie poniższy tekst CDB.pdf i opracuj wszystkie jego końcowe polecenia.

 

CDB.pdf
Adobe Acrobat Document 2.2 MB

Temat: Pamięci półprzewodnikowe.

 

 

Przeczytaj uważnie poniższy tekst PPP.pdf i wykonaj wszystkie jego końcowe polecenia. 

 

PPP.pdf
Adobe Acrobat Document 1.5 MB

 

Temat: Zapis liczby dwójkowej ze znakiem oraz reprezentacja stało- i zmiennoprzecinkowa.

 

ZLD.pdf
Adobe Acrobat Document 965.0 KB

Temat: Układy cyfrowe.

 

POLECENIE

 

1.Przeczytaj uważnie poniższy tekst UC.pdf i w zeszycie odpowiedz na jego końcowe polecenia. Przy podziale układów cyfrowych wyjaśnij każdy ich rodzaj.

2.Zapoznaj się z plikiem POPRAWA ZADANIA.pdf i samodzielnie popraw swoją pracę z ostatniej lekcji.

UC.pdf
Adobe Acrobat Document 997.7 KB
POPRAWA ZADANIA.pdf
Adobe Acrobat Document 802.8 KB

Temat: Algebra Boole'a.

 

AB.pdf
Adobe Acrobat Document 1.9 MB

Temat: Bramki logiczne.

 

Ćwiczenia utrwalające

 

1.Zapoznaj się uważnie z poniższym tekstem BL.pdf. Na jego podstawie wykonaj w zeszycie w punktach notatkę. W punktach wypisz wszystkie nazwy bramek logicznych, ich symbole, tabele prawdy i krótki opis charakterystyki każdej z nich.

2.Spróbuj ustnie odpowiedzieć na końcowe pytania z pliku BL.pdf.

 

BRAMKI LOGICZNE
BL.pdf
Adobe Acrobat Document 931.9 KB

Temat: Realizacja funkcji logicznych na bramkach.

 

- Przeczytaj uważnie poniższy tekst RFB.pdf

- Wykonaj w zeszycie jego końcowe polecenia

- zapoznaj się z poniższymi linkami:

 

http://technical.elektronowolt.net/?page=realizacja

https://www.youtube.com/watch?v=d3f1s_m60t4

https://www.youtube.com/watch?v=2zc-Oh9xcDc

https://www.youtube.com/watch?v=3ZzLmj-gfds

 

RFB.pdf
Adobe Acrobat Document 895.8 KB

Temat: Kodery, dekodery i transkodery.

 

Przeczytaj uważnie poniższy tekst KDT.pdf

i w zeszycie odpowiedz na wszystkie jego 

końcowe polecenia.

 

LINKI POMOCNICZE:

http://zto.ita.pwr.wroc.pl/~luban/uklady_kom/kod_dek_tran/kod_dek_tran.html

https://doczz.pl/doc/1424258/temat--kodery--dekodery-i-transkodery

 

KDT.pdf
Adobe Acrobat Document 1.2 MB

Temat: Multipleksery, demultipleksery i przerzutniki.

 

MDP.pdf
Adobe Acrobat Document 3.6 MB

Temat: Liczniki i rejestry.

 

LIR.pdf
Adobe Acrobat Document 4.0 MB

Temat: Elementy elektroniczne stosowane w urządzeniach techniki komputerowej.

 

EETK.pdf
Adobe Acrobat Document 9.4 MB

Temat: Mikrokontrolery.

 

MIK.1..pdf
Adobe Acrobat Document 5.1 MB
MIK.2..pdf
Adobe Acrobat Document 5.4 MB

ZADANIE 1

 

MÓJ REGULAMIN PRACOWNI KOMPUTEROWEJ 

 

W dowolnym edytorze tekstu wykonaj w 10 punktach swój regulamin pracowni komputerowej; pamiętaj o uzasadnieniu każdego punktu. Szata graficzna podniesie ocenę. Pracę wyślij na maila zapisanego obok.

 

UWAGA!

Możesz skorzystać z poniższych prezentacji w PDF lub znajdujących się niżej w Power Point.

Komputer_i_bhp2006.pdf
Adobe Acrobat Document 2.3 MB
REGULAMIN.pdf
Adobe Acrobat Document 312.3 KB
REGULAMIN.pps
Microsoft Power Point Presentation 464.0 KB
Komputer_i_bhp2006.pps
Microsoft Power Point Presentation 542.5 KB

ZADANIE 2

 

Zgodnie ze wzorem zamieszczonym w poniższym pliku jpg wykonaj w arkuszu kalkulacyjnym swój własny plan lekcji (dla swojej grupy). Wykonaj go tak, aby można było go w całości wydrukować i abyś mógł z niego wygodnie korzystać. Dokument zapisz pod nazwą wg. wzoru:

Jan_Kowalski_3.IIc i wyślij do sprawdzenia.

UWAGA! Zachowaj identyczne formatowanie (układ tekstu w tabeli)

Plan zajęć.jpg
JPG Image 266.9 KB
praca jednej z uczenic
PRZYKŁAD.jpg
JPG Image 185.0 KB

BUDOWA BAZY DANYCH w

Microsof Access 2007 - 2010

1.Tworzenie TABELI.pdf
Adobe Acrobat Document 260.5 KB
2.Tworzenie FORMULARZA.pdf
Adobe Acrobat Document 199.3 KB
3.WPROWADZANIE DANYCH.pdf
Adobe Acrobat Document 122.2 KB
4.Tworzenie KWERENDY.pdf
Adobe Acrobat Document 156.1 KB
5.Tworzenie RAPORTU.pdf
Adobe Acrobat Document 439.0 KB
6.Zapisywanie BAZY DANYCH.jpg
JPG Image 42.8 KB
DARMOWY EDYTOR HTML
ked.zip
Compressed Archive in ZIP Format 438.9 KB

Do lutowania układów scalonych zalecane jest używanie lutownic oporowych. Mają one mniejszą moc od lutownic transformatorowych, a także mniejsze groty, umożliwiające wykonywanie szybkiego i precyzyjnego lutowania. Układy scalone są wrażliwe na przegrzanie podczas lutowania.