SZKOŁA BRANŻOWA

Temat: Jak Internet oszczędza czas?

 

POLECENIE:

W oparciu o dowolne źródło informacji odpowiedz na poniższe pytanie:

Firma w sieci, czyli jak Internet oszczędza czas?

 

Temat: Jak działa Internet?

 

Zadanie.

W oparciu o poniższe teksty: geneza.jpg, rozwój.jpg oraz piramida.jpg, na podpisanej kartce (najlepiej A4), proszę wykonać poniższe polecenia:

a) napisz, co to jest Internet;

b) napisz, jak powstał Internet;

c) narysuj piramidę rozwoju usług internetowych;

d) krótko wyjaśnij każdą z usług z tej piramidy.

Jeśli chcesz, swoje odpowiedzi możesz rozszerzyć posługując się innymi źródłami: słowniki, encyklopedie, Internet,...

 

UWAGA

Kartkę oddaj do sprawdzenia. Możesz także wysłać do sprawdzenia zdjęcie pracy na kartce.

geneza.jpg
JPG Image 79.2 KB
rozwój.jpg
JPG Image 223.9 KB
piramida.jpg
JPG Image 143.7 KB

 

Temat: Jak bezpiecznie budować wizerunek w sieci?

 

POLECENIE:

Korzystając z Internetu odpowiedz na powyższe pytanie w dowolnym edytorze tekstowym. Swój podpisany plik z zadaniem prześlij do sprawdzenia.

 

Temat: Jak rozwój technologii wpływa na rozwój społeczeństw?

 

Korzystając z e-podręczników pod linkiem:

 

https://epodreczniki.pl/ksztalcenie-ogolne/szkola-ponadpodstawowa/informatyka

 

lub z innego źródła (np. w Internecie)

Proszę odpowiedzieć na pytanie:

 

Jaka jest zależność między przemianami społecznymi a rozwojem technologii?

 

Proszę podać kilka konkretnych przykładów z życia codziennego, jak jedno wpłynęło na drugie.

Pracę proszę wysłać w postaci elektronicznej notatki na nasz stały adres mailowy lub oddać w wersji pisemnej na podpisanej kartce. 

 

 

Temat: Jak ocenić wiarygodność informacji w sieci Internet?

 

Korzystając z Internetu, np. z linku:

https://www.heuristic.pl/blog/internet/Wiarygodnosc-informacji-zamieszczanych-w-Internecie;204.html

 

wykonaj elektroniczną lub pisemną notatkę odpowiadającą na powyższe pytanie i oddaj ją do sprawdzenia.

Temat: Podstawy języków programowania.

 

W dowolnym źródle wyszukaj odpowiedzi na pytania:

       1.  Co to jest komputerowy język programowania i do czego służy?

       2.  Wymień najpopularniejsze stosowane dzisiaj języki programowania (ile uda ci się ich znaleźć).

       3.  Jakie są podstawowe warunki, pętle i funkcje w językach programowania (Do czego one służą – możesz opisać ich        działanie na przykładach)

    Wyślij swoją pracę do sprawdzenia.

Temat: Algorytm znajdowania NWD i NWW. Zamiana algorytmów NWD i NWW w program - 2h.

 

odnajdźcie w Internecie (inne źródła) lub przypomnijcie sobie z MATEMATYKI (podręcznik lub zeszyt ze szkoły podstawowej), co to jest:

a) NWD (największy wspólny dzielnik)

b) NWW (najmniejsza wspólna wielokrotność)

 

Na kartce zapiszcie te określenia. Napiszcie po jednym rozwiązanym przykładzie, jak wylicza się te wielkości matematycznie. Np. obliczcie NWW(12,18) oraz NWD(24,36) – mogą to być inne przykłady, odnalezione w innych źródłach

 

następnie odnajdźcie w Internecie lub podręczniku PO JEDNYM DOWOLNYM ALGORYTMIE OBLICZNIA NWD i NWW (schematy te narysujcie na kartce lub w zeszycie z ewentualnymi komentarzami)

 

odnajdźcie w Internecie lub w podręczniku te algorytmy zapisane w dowolnym programie komputerowym (np. w programie Python) i także zapiszcie je na kartce lub w zeszycie (z ewentualnymi komentarzami)

Temat: Jak program dodaje i skraca ułamki? 

 

Korzystając z Internetu, podręcznika lub innego źródła odnajdź i zapisz w zeszycie lub na podpisanej kartce:

- dowolny przykład matematycznego dodawania dwóch ułamków zwykłych

- algorytm dodawania ułamków zwykłych w postaci schematu blokowego

- algorytm dodawania ułamków zwykłych zapisany w dowolnym programie komputerowym (np. w programie Python)

- przeanalizuj i porównaj te trzy algorytmy

Temat: Zera, jedynki i wagi, czyli różne reprezentacje liczb.

 

- proszę wyszukać w podręczniku, e-podręczniku lub innym źródle informacje na powyższy temat

(może być np. strona: http://www.lo8.poznan.pl/belferek/klasa1/budkom/rep.html)

- są też filmiki tematyczne na You Tube;

- wykonajcie według swojego uznania notatkę na ten temat; proszę zawrzeć w niej najważniejsze według was informacje dotyczące niniejszego zagadnienia

Temat: Cezar szyfruje, czyli jak można szyfrować tekst szyfrem przestawieniowym? 

 

Na podpisanej kartce lub w zeszycie, korzystając z Internetu lub innych źródeł (np. podręcznik, e-podręcznik…) wyszukaj oraz wykonaj polecenia:

 

      1.  Co to jest szyfr przestawieniowy i do czego służy?

      2.   Na czym polega szyfr płotkowy oraz szyfr kwadrat (możesz opisać to na dowolnym przykładzie)?

      3.   Wypisz trzy dowolne przykłady szyfrowania szyfrem przestawieniowym.

Temat: „Chmura” pomaga.

 

 

POLECENIE

 

Na podpisanej kartce lub w zeszycie przedmiotowym z informatyki odpowiedz na poniższe pytania. Wyszukując informacje możesz korzystać z podręcznika, z czasopism lub z Internetu. Masz na to 2 godziny lekcyjne, zatem nie śpiesz się i pracę wykonuj starannie oraz zgodnie z poleceniami.

 

1.Geneza, czyli jak powstała i do czego służy „Chmura”?

2.Jakie są zalety, a jakie niebezpieczeństwa pracy w „Chmurze”?

3.Jak „Chmura” wspomaga pracę zespołu pracowniczego?

4.Podaj kilka przykładów pracy w „Chmurze”.

5.Czy warto pracować w oparciu o „Chmurę”? – swoją odpowiedź postaraj się wyczerpująco uzasadnić!!!

6.Jak uważasz, czy praca w oparciu o „Chmurę” ma perspektywy rozwoju czy nie? – swoją odpowiedź uzasadnij, dlaczego tak uważasz.

7.Jak rozpocząć pracę w "Chmurze" - podaj przykład krok po kroku w oparciu o wybraną przez siebie "Chmurę"(dysk).

 

UWAGA!

 

Podaj źródła, z których korzystałeś opracowując powyższy temat!

 

Grafika pobrana ze strony:

https://www.spidersweb.pl/2012/11/chmura-chmurze-nierowna.html

Temat: Budowa komputera i jego peryferia.

 

Na podstawie poniższych plików pdf wykonaj na kartce (najlepiej A4) POLECENIA:

POLECENIE.pdf
Adobe Acrobat Document 76.9 KB
KOMPUTER i inne urządzenia elektroniczne
Adobe Acrobat Document 1.7 MB

Temat: Zastosowanie arkusza kalkulacyjnego w życiu codziennym (2h).

 

POLECENIE

 

Wykonaj notatkę elektroniczną w dowolnym edytorze tekstowym (np. Word) wzbogaconą grafiką na powyższy temat. Odpowiedz w niej między innymi na pytania:

Co to jest arkusz kalkulacyjny?

W jakim oprogramowaniu on się znajduje?

Do czego głównie jest przeznaczony?

Jakie są jego inne możliwości?

Podaj kilka przykładów zastosowania jego w życiu codziennym.

ZADANIE 1

 

MÓJ REGULAMIN PRACOWNI KOMPUTEROWEJ 

 

W dowolnym edytorze tekstu wykonaj w 10 punktach swój regulamin pracowni komputerowej; pamiętaj o uzasadnieniu każdego punktu. Szata graficzna podniesie ocenę. Pracę wyślij na maila zapisanego obok.

 

UWAGA!

Możesz skorzystać z poniższych prezentacji w PDF lub znajdujących się niżej w Power Point.

Komputer_i_bhp2006.pdf
Adobe Acrobat Document 2.3 MB
REGULAMIN.pdf
Adobe Acrobat Document 312.3 KB
REGULAMIN.pps
Microsoft Power Point Presentation 464.0 KB
Komputer_i_bhp2006.pps
Microsoft Power Point Presentation 542.5 KB

ZADANIE 2

 

Zgodnie ze wzorem zamieszczonym w poniższym pliku jpg wykonaj w arkuszu kalkulacyjnym swój własny plan lekcji (dla swojej grupy). Wykonaj go tak, aby można było go w całości wydrukować i abyś mógł z niego wygodnie korzystać. Dokument zapisz pod nazwą wg. wzoru:

Jan_Kowalski_3.IIc i wyślij do sprawdzenia.

UWAGA! Zachowaj identyczne formatowanie (układ tekstu w tabeli)

Plan zajęć.jpg
JPG Image 266.9 KB
praca jednej z uczenic
PRZYKŁAD.jpg
JPG Image 185.0 KB

BUDOWA BAZY DANYCH w

Microsof Access 2007 - 2010

1.Tworzenie TABELI.pdf
Adobe Acrobat Document 260.5 KB
2.Tworzenie FORMULARZA.pdf
Adobe Acrobat Document 199.3 KB
3.WPROWADZANIE DANYCH.pdf
Adobe Acrobat Document 122.2 KB
4.Tworzenie KWERENDY.pdf
Adobe Acrobat Document 156.1 KB
5.Tworzenie RAPORTU.pdf
Adobe Acrobat Document 439.0 KB
6.Zapisywanie BAZY DANYCH.jpg
JPG Image 42.8 KB
DARMOWY EDYTOR HTML
ked.zip
Compressed Archive in ZIP Format 438.9 KB

Do lutowania układów scalonych zalecane jest używanie lutownic oporowych. Mają one mniejszą moc od lutownic transformatorowych, a także mniejsze groty, umożliwiające wykonywanie szybkiego i precyzyjnego lutowania. Układy scalone są wrażliwe na przegrzanie podczas lutowania.