KLASA 3 TECHNIKUM

Temat: Algorytmika i programowanie w języku C++; kartka z historii.

 

POLECENIE

Przeczytaj poniższy tekst TEORIA.pdf i na jego podstawie wykonaj prezentację multimedialną

pt.: Algorytmika i programowanie w języku C++; kartka z historii.

TEORIA.jpg
JPG Image 2.1 MB

Temat: Algorytmy na tekstach w C++.

 

POLECENIE 1

Zapoznaj się z poniższą prezentacją:

Algorytmy na tekstach

 

POLECENIE 2

Korzystając z różnych źródeł wypisz jak najwięcej zastosowań algorytmów na tekstach.

 Temat: Szyfrujemy wiadomości w C++ (2h).

 

 

POLECENIE

Korzystając z Internetu, podręcznika lub innego źródła wyjaśnij poniższe pojęcia.

Pracę możesz wykonać elektronicznie lub na kartce. Prace elektroniczne odsyłamy na pocztę mailową.

 

 

1.Wyjaśnij podstawowe pojęcia kryptografii:

- szyfrowanie

- kryptografia

- tekst jawny

- szyfrogram

- klucz szyfrowania

- deszyfrowanie

- kryptoanaliza

- atak siłowy

2.Narysuj schemat szyfrowania i deszyfrowania informacji.

3.Wyjaśnij dokładnie pojęcie „skytale”.

4.Co to jest szyfr przestawieniowy – wyjaśnij to na przykładzie?

5.Co to jest szyfr kolumnowy – wyjaśnij to na przykładzie?

6.Co to jest szyfr podstawieniowy?

7.Wyjaśnij pojęcie „Szyfr Cezara”.

8.Napisz w krokach algorytm dowolnego przykładu „szyfru Cezara”.

 

Temat: Porządek ma znaczenie, czyli sortujemy liczby w C++.

 

POLECENIE

Zapoznaj się z powyższym tematem pod linkiem:

PODRĘCZNIK

i odpowiedz na poniższe pytania:

 

1.Na czym polega sortowanie?

2.Na czym polega sortowanie bąbelkowe (napisz także jego algorytm)?

3.Na czym polega sortowanie przez wstawianie (napisz także jego algorytm)?

 

Temat: Podejście zachłanne w rozwiązywaniu problemów w C++.

 

POLECENIE

Korzystając z poniższego linku:

PODRĘCZNIK

a także z innych źródeł w sieci, wyjaśnij na przykładach, na czym polega:

 

A. Rozwiązanie optymalne problemu

B. Podejście zachłanne w rozwiązywaniu problemu.

 

UWAGA

Pracę możesz wykonać elektronicznie lub na kartce.

 

Temat: Rekurencja w C++.

 

Na podstawie poniższego źródła:

http://www.algorytm.edu.pl/rekurencja.html

lub innego dowolnego (np. PODRĘCZNIK) 

 

WYJAŚNIJ NA DWÓCH PRZYKŁADACH (KRÓTKIE PROGRAMIKI)

NA CZYM POLEGA REKURENCJA.

 

UWAGA

Pracę wykonujemy elektronicznie np. w pliku tekstowym WORD.

 

Temat: Z informatyką w przyszłość (1).

 

POLECENIE

Zapoznaj się z treścią pliku PRZYSZLOSC.jpg, następnie krótko napisz, jak widzisz zastosowanie w swojej przyszłości zawodowej lub prywatnej wiadomości poznanych na wcześniejszych lekcjach informatyki.

Bez pośpiechu zastanów się nad powyższym zagadnieniem i opisz swoją wizję w przynajmniej kilkunastu zdaniach. MASZ NA TO 2 GODZINY LEKCYJNE. Swoją przemyślaną pracę wzbogać grafiką.

Pracę możesz wykonać w dowolnym programie komputerowym

np. Word, Wordpad, Power Point, itp.

 

Wcześniejsze tematy ze strony: www.osiemnastka.jimdofree.com

Zakładka: 3_TECH

.......................................................................................................................................................

PRZYSZLOSC.jpg
JPG Image 2.0 MB

 Temat: Algorytmika i programowanie w języku Python - prezentacja (2h).

 

POLECENIE.jpg
JPG Image 76.3 KB

Temat: Algorytmy na tekstach w języku Python. 

 

1.Obejrzyj filmik pod adresem:

 

https://www.youtube.com/watch?v=D0A_AZ-z3P4

 

2.Przeanalizuj przykład z pliku PODRECZNIK.jpg

 

3.Odpowiedz na pytanie, na czym polega stosowanie algorytmów na tekstach w języku Python i podaj kilka przykładów ich zastosowania (wyszukaj np. w podręczniku lub w Internecie)

PODRECZNIK.jpg
JPG Image 2.6 MB

Temat: Szyfrowanie wiadomości w języku Python (2h).

 

POLECENIA

1h

1.Wyjaśnij pojęcie szyfru Cezara i zapisz go w języku Python.

https://mstem.net/pl/szyfr-cezara-python/

2.Wypisz kilka przykładów szyfru przestawieniowego i wyjaśnij jego pojęcie.

3.Zapisz w języku Python przykład szyfru kolumnowego.

2h

Wykonaj prezentację multimedialną na temat:

"Praktyczne zastosowanie szyfrowania wiadomości w językach komputerowych". Pracę wzbogać stosowną grafiką. 

 

UWAGA

Obydwa polecenia możesz wykonać w tej samej prezentacji multimedialnej.

Temat: Sortujemy liczby w języku Python.

 

Odpowiedz na pytania:

1. Na czym polega sortowanie przez wstawianie w języku Python (omów to na przykładzie dowolnego programu)?

1. Na czym polega sortowanie przez wybieranie w języku Python (omów to na przykładzie dowolnego programu)?

1. Na czym polega sortowanie bąbelkowe w języku Python (omów to na przykładzie dowolnego programu)?

Temat: Podejście zachłanne w rozwiązywaniu problemów w języku Python.

......................................................................................................................................................................

Temat: Rekurencja w języku Python.

......................................................................................................................................................................

Temat: Z informatyką w przyszłość z językiem Python.

 

Temat: Budowa komputera i jego peryferia (3h).

 

Na podstawie poniższych plików pdf wykonaj na kartce (najlepiej A4) POLECENIA:

KOMPUTER i inne urządzenia elektroniczne
Adobe Acrobat Document 1.7 MB
POLECENIE (1).pdf
Adobe Acrobat Document 76.9 KB

 

Temat: Rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem komputera.

 

POLECENIE

Korzystając z podręcznika lub innego źródła opisz wyczerpująco przynajmniej pięć problemów (zagadnień), które można rozwiązać za pomocą komputera i technik informatycznych. Praca może być wykonana elektronicznie lub na kartce.

Temat: Sterujemy robotem.

 

POLECENIE

Napisz krótką elektroniczną pracę wzbogaconą grafiką na temat wykorzystywania komputerów do budowy i sterowania różnymi robotami. Praca może być krótka (do 2 stron dokumentu), ale przemyślana, a nie bezmyślnie skopiowana. Skorzystaj z podręczników lub innych źródeł w Internecie, a też lektury w gazetach i czasopismach poświęconych technice, np. MŁODY TECHNIK. 

Temat: Sztuka publikowania w sieci.

 

POLECENIE

W oparciu o sieć INTERNET wyjaśnij krótko, czego dotyczy powyższy temat. Swoje przemyślenia wyślij do sprawdzenia w postaci krótkiej notatki elektronicznej. Grafika nie jest konieczna.

Temat: Grafiki informacyjne.

 

POLECENIE

W oparciu o sieć INTERNET wyjaśnij krótko, czego dotyczy powyższy temat. Swoje przemyślenia wyślij do sprawdzenia w postaci krótkiej notatki elektronicznej. Do pracy dołącz stosowną grafikę.

ZADANIE 1

 

MÓJ REGULAMIN PRACOWNI KOMPUTEROWEJ 

 

W dowolnym edytorze tekstu wykonaj w 10 punktach swój regulamin pracowni komputerowej; pamiętaj o uzasadnieniu każdego punktu. Szata graficzna podniesie ocenę. Pracę wyślij na maila zapisanego obok.

 

UWAGA!

Możesz skorzystać z poniższych prezentacji w PDF lub znajdujących się niżej w Power Point.

Komputer_i_bhp2006.pdf
Adobe Acrobat Document 2.3 MB
REGULAMIN.pdf
Adobe Acrobat Document 312.3 KB
REGULAMIN.pps
Microsoft Power Point Presentation 464.0 KB
Komputer_i_bhp2006.pps
Microsoft Power Point Presentation 542.5 KB

ZADANIE 2

 

Zgodnie ze wzorem zamieszczonym w poniższym pliku jpg wykonaj w arkuszu kalkulacyjnym swój własny plan lekcji (dla swojej grupy). Wykonaj go tak, aby można było go w całości wydrukować i abyś mógł z niego wygodnie korzystać. Dokument zapisz pod nazwą wg. wzoru:

Jan_Kowalski_3.IIc i wyślij do sprawdzenia.

UWAGA! Zachowaj identyczne formatowanie (układ tekstu w tabeli)

Plan zajęć.jpg
JPG Image 266.9 KB
praca jednej z uczenic
PRZYKŁAD.jpg
JPG Image 185.0 KB

BUDOWA BAZY DANYCH w

Microsof Access 2007 - 2010

1.Tworzenie TABELI.pdf
Adobe Acrobat Document 260.5 KB
2.Tworzenie FORMULARZA.pdf
Adobe Acrobat Document 199.3 KB
3.WPROWADZANIE DANYCH.pdf
Adobe Acrobat Document 122.2 KB
4.Tworzenie KWERENDY.pdf
Adobe Acrobat Document 156.1 KB
5.Tworzenie RAPORTU.pdf
Adobe Acrobat Document 439.0 KB
6.Zapisywanie BAZY DANYCH.jpg
JPG Image 42.8 KB
DARMOWY EDYTOR HTML
ked.zip
Compressed Archive in ZIP Format 438.9 KB

Do lutowania układów scalonych zalecane jest używanie lutownic oporowych. Mają one mniejszą moc od lutownic transformatorowych, a także mniejsze groty, umożliwiające wykonywanie szybkiego i precyzyjnego lutowania. Układy scalone są wrażliwe na przegrzanie podczas lutowania.