GIMNAZJUM KLASA 2

Źródło tekstów i fragmentów zamieszczonych poniżej:

Podręcznik informatyki dla gimnazjum:

"Informatyka - podstawowe tematy" - Grażyna KOBA (PWN)

Temat: Spotkanie z komputerem. Na czym polega instalowanie i uruchamianie programu?

tekst 1.jpg
JPG Image 83.1 KB
tekst 2.jpg
JPG Image 184.3 KB
tekst 3.jpg
JPG Image 40.5 KB

 

Zadanie:

W oparciu o powyższe teksty, na podpisanej kartce, odpowiedz na pytanie, które zawarte jest w temacie lekcji.

Temat: Tworzenie kompozycji figur geometrycznych w graficznym programie komputerowym.

 

 

Zadanie:

Wykonaj poniższe ćwiczenie. Możesz je zrobić w dowolnym programie graficznym, np. w Paincie, Gimpie,...

Pracę swoją wyślij na adres mailowy podany na głównej stronie lub zapisz na swoim nośniku pamięci.

Źródło tekstów i fragmentów zamieszczonych powyżej:

Podręcznik informatyki dla gimnazjum:

"Informatyka - podstawowe tematy" - Grażyna KOBA (PWN)

 

 

 

Temat: Wprowadzanie zmiany w elektronicznym dokumencie komputerowym.

W dowolnym programie graficznym otwórz np. zdjęcie systemowe. Następnie zmodyfikuj je tak, aby powstała reklama, zaproszenie lub ogłoszenie. W twoim zmodyfikowanym pliku powinien znaleźć się tekst oraz inna grafika. Pracę swoją wyślij na maila z głównej strony. Przykład takiej pracy jest zamieszczony obok.
przykład.jpg
JPG Image 130.4 KB

Temat: Animacje komputerowe w programie graficznym.

ZADANIE:

W dowolnym programie komputerowym, np. w edytorze postaci, wykonaj animację w formacie GIF. Przykładowe prace zamieszczone są obok. Swoją pracę wyślij na maila znajdującego się na głównej stronie.

Temat: Wybrane operacje na obrazie w graficznym programie komputerowym.

POLECENIE:

Wykonaj ćwiczenia zamieszczone w poniższym folderze. Nie śpiesz się, masz na to dwie godziny lekcyjne (2h).

jpg.zip
Compressed Archive in ZIP Format 1.0 MB

Temat: Prezentacje multimedialne (2h).

POLECENIE 1: W programie PowerPoint, wykorzystując obiekty clipart oraz kształty graficzne, wykonaj poniższy slajd:

POLECENIE 2: Korzystając z efektów animacji wejścia, wyjścia, wyróżnienia oraz ścieżek ruchu przekształć powyższy slajd w animowaną scenkę tak, aby:

 

- słonko migotało

- chmury wolno przesuwały się ze stałą prędkością w prawą stronę

- znak obok drzewka obracał się

- drzewko lekko kołysało się

- dym z komina unosił się wolno i ze stałą prędkością lekko w prawą stronę

- samochód poruszał się ze stałą prędkością i nie za szybko w lewą stronę

PRACĘ ZAPISZ JAKO POKAZ PROGRAMU POWER POINT !!!

 

UWAGA!

Wszystkie efekty mają rozpocząć się wraz z uruchomieniem prezentacji oraz trwać aż do jej zakończenia.

 

Temat: Porządkowanie i ochrona dokumentów.

 

 

 

 

ZADANIE: Zapoznaj się z poniższą prezentacją i wykonaj poniższe POLECENIE.

Porządkowanie i ochrona dokumentów
Źródło: PLIK ZE STRONY: http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&ved=0CEUQFjAD&url=http%3A%2F%2Finformatyk7.strefa.pl%2Fpliki.ppt&ei=Pb2kUsn6EIOL0AXf8YGICQ&usg=AFQjCNEef3cEAPawrPz9uQynSp48N8QHiw
pliki.pps
Microsoft Power Point Presentation 397.0 KB

POLECENIE: utwórz zgodnie z poniższym wzorcem drzewo katalogów; w katalogu PRACA umieść swoją pracę zatytułowaną: Jak można zabezpieczyć się przed utratą swoich plików w komputerze? (użyj dowolnego edytora tekstowego).

praca jednej z uczennic
praca jednej z uczennic

Temat: Zasady pracy z dokumentem tekstowym. Formatowanie tekstu w edytorze Word. (2h)

 

 

 

ZADANIE

 

W edytorze Word napisz wyczerpującą notatkę na temat "Zasady pracy z dokumentem tekstowym".

- zasadniczy tekst napisz czcionką Times New Roman o rozmiarze 12 punktów;

- ustal odstępy między wierszami 1,5 wiersza;

- wcięcie pierwszego akapitów ustal na 1,2 cm;

- ważniejsze treści wyróżnij czcionką Arial o rozmiarze 14 punktów;

- na końcu tekstu napisz swoje imię, nazwisko, klasę;

- wyślij swoją pracę do sprawdzenia.

 

LINK do tematu "Zasady pracy z dokumentem tekstowym":

TEKST ŹRÓDŁOWY DO WYKONANIA PRACY

ze strony http://www.staff.amu.edu.pl/~psi/informatyka/kluczew/I2_TextDokuments.htm#Zasady%20tworzenia%20tekst%C3%B3w

tekst źródłowy do wykonania pracy w formie dokumentu PDF
DokumentyTekstowe.pdf
Adobe Acrobat Document 351.0 KB

Temat: Redagowanie dokumentu tekstowego.

 

 


REDAGOWANIE TEKSTU
dotyczy opracowywania tekstu głównie poprzez:

- dokonywanie poprawek stylistycznych;

- dokonywanie poprawek gramatycznych;

- dokonywanie poprawek ortograficznych;

- nanoszenie innych poprawek;

- przygotowywanie tekstu do publikacji poprzez m.in. dodawanie ilustracji i ozdobników.

 

Aby tekst był poprawnie zredagowany, musi być także napisany zgodnie z "zasadami pracy z dokumentem tekstowym" (patrz temat poprzedni). 

 

POLECENIE

 

Zapoznaj się z tematami z podręcznika str.67-69 lub skorzystaj z innych źródeł i na podpisanej kartce odpowiedz na poniższe pytania:

 

1.Na czym polega redagowanie tekstu?

2.Jak w pliku tekstowym uruchomić słownik ortograficzny?

3.Co to jest tezaurus i jak go uruchamia się w dokumencie tekstowym?

4.Co to jest czcionka szeryfowa, do czego głównie służy? Podaj jej kilka przykładów.

5.Co to jest czcionka bezszeryfowa, do czego głównie służy? Podaj jej kilka przykładów.

 

Temat: Sposoby ułatwiające pracę nad dokumentem tekstowym. (1h)

 



1.Operacje na fragmentach tekstu.
a) kopiowanie i wklejanie do dokumentu fragmentów tekstów utworzonych wcześniej;
- swoich własnych;
- z innych źródeł (Internet, encyklopedie multimedialne, itp.);
b) korzystanie z wcześniej utworzonych dokumentów:
- modyfikowanie np. wcześniej wykonanych zaproszeń;
- wykorzystanie wykonanych wcześniej dokumentów szablonowych.


2.Stosowanie gotowych szablonów zawartych w edytorze tekstowym.
a) wzory pism, listów, dyplomów, faksów;
b) wzory życiorysów, listów motywacyjnych, zestawień, kalendarzy, podań, itp.

ZADANIE
- Sprawdź, z jakich szablonów można korzystać w twoim edytorze tekstu WORD
(Opcja: Plik / Nowy - Word 2003).
- Otwórz szablon dowolnego dokumentu zawierającego grafikę i zmodyfikuj go wykorzystując
dla potrzeb twoich własnych oraz dla twojej klasy.
- W treści dokumentu zapisz swoje imię i nazwisko oraz klasę.
- Dokument zapisz pod nazwą SZABLON.doc i wyślij lub oddaj do sprawdzenia.

Temat: Wstawianie obrazów do tekstu. (1h)

 

 

POLECENIE:

Przekształć poniższy szablon dokumentu według wzorca zawartego w dokumencie PDF wykrzystując

także do tego poniższe pliki graficzne w pliku ZIP.

Seattle_SZABLON.doc
Microsoft Word Document 52.0 KB
Seattle_przykład rozwiązania.pdf
Adobe Acrobat Document 1.4 MB
foto do zadania.zip
Compressed Archive in ZIP Format 302.4 KB

Temat: Tabele, wzory matematyczne, podział tekstu na kolumny. (1h)

 

 

 

POLECENIE:

Przekształć poniższy szablon dokumentu według wzorca zawartego w dokumencie PDF (w nim znajdują

się także wskazówki do wykonania zadania)

sokrates_SZABLON.doc
Microsoft Word Document 26.0 KB
Wzór rozwiązania SOKRATES.pdf
Adobe Acrobat Document 163.1 KB

Temat: Stosowanie tabulatorów.

 

 

 

Tabulatorów używamy do przesuwania tekstu w określone miejsce wiersza tekstu, głównie do umieszczania tekstu w kolumnach, gdy nie stosuje się zapisu w tabeli.

 

Tabulatory są ustalane dla aktualnie redagowanego akapitu. Przejście do nowego akapitu, czyli naciśnięcie klawisza Enter, zachowuje ostatnio ustawione tabulatory.

 

Aby wyrównać dowolny tekst (napisy lub liczby) w kolumnach, należy stosować tabulatory, a nie spacje.

 

Aby przesunąć tekst w miejsce określonego tabulatora, należy posłużyć się klawiszem TAB, a także ENTER

 

ZADANIE 1

Korzystając między innymi z pomocy dokumentu WORD (klawisz F1) odpowiedz na poniższe pytania:

1.Do czego służą tabulatory?

2.Wymień rodzaje tabulatorów (narysuj ich znaczki) i napisz, do czego każdy z nich służy.

3.Wymień sposoby ustawiania tabulatorów i każdy z nich krótko opisz.

4.Napisz, jak usuwa się tabulatory.

 

ZADANIE 2

W tym samym dokumencie WORD korzystając z tabulatorów ustaw dziewięć dowolnych liczb w trzech kolumnach na trzy różne sposoby (polecenie wykonaj przy wciśniętym przycisku niewidocznych znaków spacji, akapitów i tabulatorów).

Temat:Podstawy tworzenia stron internetowych (3h).

 

 

1 godz.

Przeczytaj poniższy tekst i wykonaj zapisane w nim ZADANIE

PRZECZYTAJ.pdf
Adobe Acrobat Document 236.1 KB

2 godz.

POLECENIE - wykonaj poniższe ćwiczenie z języka HTML

Ćwiczenie z języka HTML.doc
Microsoft Word Document 179.5 KB
HTML.zip
Compressed Archive in ZIP Format 5.1 KB

3 godz.

POLECENIE - wypakuj poniższy plik. Stronę gorskiSzablon otwórz za pomocą dowolnego edytora html (np. notatnika). Następnie modyfikując kod źródłowy w szablonie stwórz własną stronę na dowolny temat. Postaraj się zamieścić chociaż jedno dodatkowe zdjęcie oraz dodać kilka podstron (możesz w tym celu kopiować stronę główną nadając jej za każdym razem inną nazwę).

gorskiSzablon.zip
Compressed Archive in ZIP Format 100.7 KB

ZADANIE 1

 

MÓJ REGULAMIN PRACOWNI KOMPUTEROWEJ 

 

W dowolnym edytorze tekstu wykonaj w 10 punktach swój regulamin pracowni komputerowej; pamiętaj o uzasadnieniu każdego punktu. Szata graficzna podniesie ocenę. Pracę wyślij na maila zapisanego obok.

 

UWAGA!

Możesz skorzystać z poniższych prezentacji w PDF lub znajdujących się niżej w Power Point.

Komputer_i_bhp2006.pdf
Adobe Acrobat Document 2.3 MB
REGULAMIN.pdf
Adobe Acrobat Document 312.3 KB
REGULAMIN.pps
Microsoft Power Point Presentation 464.0 KB
Komputer_i_bhp2006.pps
Microsoft Power Point Presentation 542.5 KB

ZADANIE 2

 

Zgodnie ze wzorem zamieszczonym w poniższym pliku jpg wykonaj w arkuszu kalkulacyjnym swój własny plan lekcji (dla swojej grupy). Wykonaj go tak, aby można było go w całości wydrukować i abyś mógł z niego wygodnie korzystać. Dokument zapisz pod nazwą wg. wzoru:

Jan_Kowalski_3.IIc i wyślij do sprawdzenia.

UWAGA! Zachowaj identyczne formatowanie (układ tekstu w tabeli)

Plan zajęć.jpg
JPG Image 266.9 KB
praca jednej z uczenic
PRZYKŁAD.jpg
JPG Image 185.0 KB

BUDOWA BAZY DANYCH w

Microsof Access 2007 - 2010

1.Tworzenie TABELI.pdf
Adobe Acrobat Document 260.5 KB
2.Tworzenie FORMULARZA.pdf
Adobe Acrobat Document 199.3 KB
3.WPROWADZANIE DANYCH.pdf
Adobe Acrobat Document 122.2 KB
4.Tworzenie KWERENDY.pdf
Adobe Acrobat Document 156.1 KB
5.Tworzenie RAPORTU.pdf
Adobe Acrobat Document 439.0 KB
6.Zapisywanie BAZY DANYCH.jpg
JPG Image 42.8 KB
DARMOWY EDYTOR HTML
ked.zip
Compressed Archive in ZIP Format 438.9 KB

Do lutowania układów scalonych zalecane jest używanie lutownic oporowych. Mają one mniejszą moc od lutownic transformatorowych, a także mniejsze groty, umożliwiające wykonywanie szybkiego i precyzyjnego lutowania. Układy scalone są wrażliwe na przegrzanie podczas lutowania.